דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סין, שבינו לבינה והחותנת באמצע 

מאת    [ 12/06/2012 ]

מילים במאמר: 824   [ נצפה 2546 פעמים ]

סין על מה שבינו לבינה והחותנת באמצע.

מתבקש שידוך.

מן הראוי אולי לפתוח את הכתבה במודעה הבאה "מחפשת חתן - בעל רכב, בעל דירה, שיתייחס אלי כאל מלכה". המודעה התנוססה על גבי רכב בצבע אדום בוהק, כללה פרטי קשר של נערה בשם שה צ'ין במחוז הונאן.  

מן הראוי לציין שהנערה נאה מאד, כך בעיניי המערביות. המעשה גרר גל תגובות ברשת וזכה לחשיפה מרובה.

מעמד האישה

בשנות ה 80 הוכתבה בסין מדיניות הילד האחד. מהמהלך הדמוגרפי הזה יצאו נשכרות בעיקר נשים בנות העיר. במערכת המשפחתית הפטריאכלית שאפיינה במשך שנים את סין, להורים הכפריים היה תמריץ קטן להשקיע בבנותיהן מאחר והבנים נתפסו כאלו היכולים לעבוד, הם חזקים יותר. ישנה תועלת בגידולם, הם יותר פרודוקטיביים מבנות ועל כן כל משפחה קיוותה שייוולד לה בן. כמו כן, הורים עירוניים מתוך תפיסות מגדריות שלחו את בניהם לעבוד וללמוד, מתוך אמונה הנגזרת מהתרבות ארוכת השנים, שיכולותיהם של הגברים גבוההות יותר. תפקיד הגבר הינו לתמוך ולהחזיק במשפחה. קיים מעגל מוצהר של אינטרסים הדדים: מגדלים את הילד בידיעה שבזקנתם הוא יתמוך בהם. זוהי נורמה חברתית. ההשקעה בילד הנה כדי לקבל תמורה. את הבנים היו שולחים ללימודים, הבנות נשארות בבית. במחוזות כפריים התופעה עדיין קיימת.

הממשל הסיני עושה מאמצים להביא לשוויון, באמצעות חוק חינוך חינם ופיקוח, המוביל לצמצום האפליה על רקע מגדרי. מדיניות הילד אחד כשלעצמה שיפרה את מצבן של הנשים מאחר וההשקעה בהן וטיפוחן הפכה לצורך.

עד היום לידת בת יצרה אנטגוניזם כלפי נשים שלא ילדו בן. מציאות הילד האחד, ערערה את הנורמות המגדריות ואפשרו לנשים לפרוץ מחסום תרבותי רב שנים של מעמד האשה בחברה הסינית.

למרות האמור דוגמא מוחשית לאותה התייחסות, נתן למצוא באולימפיאדה שנערכה בסין בשנת 2008. הנשים הסיניות הגיעו באולימפיאדה זו להשגים חסרי תקדים, תוך שהן מותירות הרחק מאחור את השגי הגברים בנבחרת. ברם במסיבות העיתונאים שנערכו בעקבות השגים אלו הדוברים היו גברים בלבד תוך שהם מתרכזים בהשגים הסינים באספקט הלאומי מבלי להדגיש או להבליט את הפן הנשי.

הכשרת הספורטאיות והתנאים שעליהן לקיים כמו האיסור להתחתן, הנם נושאים לכתבה בפני עצמה.

היוצא מן הכלל בחברה הסינית באספקט זה הנו מיעוט אתני הנקרא שבט המוטסו, המתנהל כחברה מטריאכלית. בשבט זה הנשים תופסות את "המעמד השליט". מאחר והפן התרבותי האתני, מאפשר קיום יחסי מין חופשים, נשות השבט הפכו את האקט למקור הכנסה והחלו לעסוק בזנות.

מבלי להיכנס לסיבות, תקנת הילד האחד גררה אחריה פער מספרי בין נשים וגברים במדינה. פער זה עומד כיום על "עודף" גברים של כ 15% לעומת מספר הנשים. ה"יתרון" הנשי יוצר אבסורד שעקרו כדלקמן. מחד , חופש הבחירה של הנשים משמעותי ביותר. מאידך כפי שמוצג בפתיח , הנשים מחפשות ביטחון כלכלי ותנאי מחיה שיבטיחו את עתידן. בנוסף הן אינן מוכנות לוותר על הפן הרומנטי במערכות יחסים כפי שנכתב .."יתייחס אלי כמו מלכה" בפרשנות חופשית משמעות המודעה הנה, אתה תביא כסף, תשא אותי על כפים ובתמורה אתן לך אהבה ותא משפחתי חם.

חוסר השוויון המגדרי בולט אף יותר באזורים החקלאיים של סין והחשש הוא שהעלייה במספר הרווקים באזורים אלו תשפיע ישירות על שעורי הפשיעה ואף תעודד תופעות שליליות רבות, כמו זנות וסחר בנשים.

הכרויות

בזמן כתיבת שורות אלו  מתקיים בשנגחאי בליינד-דייט המוני אליו הגיעו רווקים ורווקות במטרה לנסות ולמצוא את בחירי ליבם. הפעילות אורגנה על ידי מספר גופים, ביניהם ארגוני נשים, הסתדרות הפועלים, וכמה התאחדויות של תעשיות שונות. מאחר ולא נגבה כל תשלום, האירוע משך את תושבי העיר בהמוניהם. ההרשמה ליריד הפנויים-פנויות הייתה פתוחה לבני גיל 45 ומטה. על פי דברי מארגני האירוע, ל-95% מן המשתתפים הייתה השכלה מקצועית או אקדמית. המארגנים חשפו כי 54% מ-20 אלף הנרשמים היו נשים, ושהיה עליהם אף "לגייס" גברים להשתתף בפעילות על מנת לשמור על יחס שווה בין שני המינים. מלבד רווקים ורווקות, למקום הגיעו גם משפחות והורים שחיפשו מועמד פוטנציאלי לקשר עבור ילדם. אם מודאגת לבת רווקה העידה ש"על ההורים מוטלת תמיד החובה לעזור לילדם, גם בתחום הזה. בחור גבוה, עם עבודה טובה, עם הכנסה טובה - זה מה שאני מייחלת לילדה שלי." חותנת כבר אמרנו...

בסין היום צמחה תופעה נוספת של נשים סיניות המעונינות לשאת גברים מארצות חוץ. באתרי אינטרנט נתן למצוא משרדי שידוכים עבור נשים סיניות המעונינות בכך. אתרי אינטרנט אלו כוללים צרור עצות לגבר הזר כיצד לנהוג עם האשה, משפחתה, ילדיה (אם יש כאלה). מתווה החתונה וכדומה. המעניין באתרים אלו הנה התייחסות מפורשת לאיזה נשים אסור להתחתן עם אזרח זר. בין השאר מצוינות נשים מהשרות הדיפלומטי, אלו האוחזות במידע חסוי, אסירות, ואלו שנשפטו ל"חינוך מחדש".    

מתירנות

החברה הסינית בניגוד למה שאפשר אולי לחשוב, הנה מתירנית בכל הקשור לקיום יחסים ולמגורים ביחד לפני החתונה. בערים הגדולות, תופעה של מגורים משותפים של זוגות מבלי שנישאו מקובלת ביותר. גיל הנישאוין הממוצע עומד על 29 ומעל לכך.

גירושין

אחת מהסיבות העיקריות לשיעור הגירושין במדינה היא תופעת הבגידות, שנדמה כי הפכה למקובלת יותר עם השנים. בעבר, הייתה החברה מוקיעה מקרבה אנשים שבגדו, ואילו היום מתייחס הציבור לתופעה זו במידה מסויימת של סלחנות. יש גם מי שממציא תירוצים, וטוען כי זהו תוצר נלווה של התפתחות החברה ולא ניתן להתחמק ממנו. 40% ממשתתפי סקר בנושא, אימצו גישה סלחנית כלפי התופעה, ולמרות שמעשים אלו אינם מוסריים חושבים הם כי ניתן לקבלם.

 

 

 

 

הכותב הנו מדריך טיולים לסין 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב